söndag, mars 05, 2006

Fest

Bjöd hem lite folk till mig igår. Lagade världens godaste Tacopaj. Har faktiskt fått recepet av en av mina föredetta pojkvänners mamma. Anser att detta recept är det bästa som jag fick ut ur det förhållandet. Antagligen är det inte så, men det är så det känns. Nog om det, ingen idé att älta gammalt groll.

Vad är trevligare än att ha en massa goa vänner på besök och äta en massa god mat? En verkligt bra kväll! De senaste gångerna jag har haft fest så har det varit ett riktigt busväder ute, så även igår. Mer snö föll så klart! Jag vill ha vår nu!!! Mars ska faktiskt vara en vårmånad. Mina påskliljor har börjat komma upp ur marken. Jag såg vintergäck och snödroppar hos grannen häromdagen.

Framåt tolvsnåret tog vi oss ner till Tengan och dansade i tre timmar i sträck. Det kändes i benen sedan kan jag lova! Tyvärr inte så mycket folk på T-baren igår, men det var kanske inte så konstigt, eftersom 4000 studenter befann sig på Viktoriastadion på Karnevelj. Tydligen hade det varit någon slags modeuppvisning på Tengan tidigare på kvällen så kvar fanns det en temporär scen. Den kunde man ju inte låta bli att utnyttja i mellanåt.

En av mina tjejkompisar gick fram till en kille sa något och sedan två sekunder senare så stod hon där och drack hans öl. Sedan dansade de två vilt resten av natten. Tydligen så man ska göra om man vill träffa en kille, men en annan är ju för blyg för det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle vilja starta en debatt kring ämnet T-Bar (Tengan?) Är dessa två samma ställen. Vad skedde egentligen nere på T-bar medans alla studenter var på Victoria-stadion? Författaren har verkligen lyckats bygga upp spänningen i bloggen,jag kan inte bärga mig tills jag får veta vad som egentligen hände. Vem var den mystiska mannen som kompisen dansade vilt med hela kvällen? Vad sysslade författaren själv med nere på T-bar en sådan "lugn" kväll?