fredag, maj 30, 2008

Huset är på plats

I början av veckan pratade jag och Fredrik om husresningen och undrade när den skulle bli av. Det hade ju varit kul att se när alla bitar lyftes på plats. Fredrik var helt övertygad om att de hör nog av sig när det är dags, för det är ju sånt som folk brukar vilja se. Jag var inte lika övertygad om att de skulle höra av sig så det slutade med att jag tillsist ringde projektledaren på LB-hus. Ja då visadade sig att de hade rest huset dagen innan. Just typiskt, jag som hade velat se det hela!!!
Hursomhelst, vi kunde ju inte hålla oss från att genast efter jobbet i onsdags åka ut till Kävlinge och titta på vårt hus! Jättespännande! Den första som jag får syn på när vi kommer ut till huset är min kompis Jennys lillebror Johan och han snickrar på vårt hus! Hur kul som helst! Ibland är världen liten. Nu vet vi ju dessutom att det kommer bli extra bra vårt hus! :-)



Här jobbar Johan och hans jobbkompisar med vårt tak! Jag måste säg att de hade valt bra väder för att bygga hus i. Solen sken men det var ändå en liten sval bris som gjorde att man inte blev helt överkokt i värmen.




Här på galven på huset ser man vårt sovrumsfönster. Det verkar som vi får lite eftermiddags/kvällsol. Hoppas bara det inte blir för varmt i sovrummet när man ska gå och lägga sig och sova efter en varm och solig sommardag.




Men titta, det verkar som vi trots allt får lite sol i vår trädgård fast den ligger i norr! Jippie!!! :-)

Inga kommentarer: