tisdag, maj 01, 2007

Här byggs det trädäck!















Jag har fått ett jättefint trädäck och det är gigantiskt stort. Jag, min pojkvän och min bror har hjälpts åt för att skapa detta mästerverk!

Först bar det av till en lokal trävarufirma där tryckinpregnerade reglar och trallvirke e t c innhandlades. Väl hemma igen sågades reglarna till och en ram till trädäcket skruvades ihop.

När ramen var färdig var det dags att lägga upp den på gamla stenplattor och se till så att ramen låg så vågrät som vi ville ha den. Lite lutning utfrån huset är ju bra så att regnvattnet inte"rinner" in i huset.

Tillslut var det bara att spika fast trätrallarna som skulle ugöra trädäckets golv.
Efter en hel helgs slit fick vi tillslut trädäcket klart!

Nu är det bara dags att införskaffa en grill och lite möbler. Har dock lite ångest över detta, finns ju så mycket att välja på och jag vet inte riktigt vad jag vill ha. Förhoppningsvis vaknar jag mitt i natten av en uppenbarelse eller något sådant....

Inga kommentarer: